Ők a megye legjobb pedagógusai 2024-ben

A Comenius-díjak 2024-es átadója

Megosztás

A megyei közgyűlésén ünnepélyes keretek adták át tíz pedagógusnak a borsod-abaúj-zempléni Comenius-díjakat csütörtökön.

A díj a legkiválóbb pedagógusoknak szól. Bánné dr. Gál Boglárka, a vármegyei közgyűlés elnöke és Szabó Gergely alelnök napirend előtt adta át a díjakat 2024 legjobb pedagógusainak:

Bajzáth Gáborné

Képzettség: Óvodapedagógusi és tanítói diploma (Comenius Tanítóképző Főiskola, Sárospatak), gyógypedagógus diploma (ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar).
Karrier: Óvónőként kezdte, majd 2001-től a sárospataki Pécsvárady Botond Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény dolgozója.
Specializáció: Kezdetben tanulásban akadályozott gyermekekkel, majd autizmus spektrum zavarral küzdő tanulókkal foglalkozott. Elsőként alkalmazta az autisták kommunikációját segítő augmentatív és alternatív kommunikáció eszközeit a sárospataki intézményben.
Eredmények: Tanulóival rendszeresen fellépett és döntőbe jutott a sajátos nevelési igényű gyermekek tehetséggondozásáért szervezett kulturális fesztiválokon.

Demeter Attiláné

Képzettség: Kiváló szakmai felkészültségű és elkötelezett gyógypedagógus.
Karrier: 1995-ben kezdte pályafutását a Miskolci Éltes Mátyás Óvoda, Általános Iskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézményben. Specializáció: Enyhe értelmi fogyatékos gyermekeket nevelt és oktatott, majd utazó gyógypedagógusként is dolgozott. Vezetői szerep: A 2015-16-os tanévtől az utazó gyógypedagógusi hálózat intézményegységi vezetője lett, három évig koordinálta a hálózat munkáját.
2018-ban elnyerte a miskolci Éltes Mátyás intézményvezetői pozícióját.

Galambos Lajosné

Pozíció: A Bükkábrányi Napsugár Óvoda, Bölcsőde és Konyha főigazgatója, a Mezőkövesdi Kistérség óvodavezetői munkaközösségének vezetője.
Szakterület: Pedagógiai-szakmai ellenőrzés és pedagógusminősítés szakértője, mesterpedagógus.
Karrier: 1987-ben kezdte óvodapedagógusi pályáját. Tanulmányait a Comenius Tanítóképző Főiskola Óvodapedagógus szakán végezte, majd szakvizsgát tett tanügy-igazgatási szakértőként és egyéni bánásmód, differenciált tanulásszervezés szakterületen. Dolgozott a borsodivánkai, szentistváni és bükkábrányi óvodákban, ahol óvodavezetői és intézményvezetői feladatokat is ellátott.

Juhász Katalin

Tanulmányok: Egerben, az Eszterházy Károly Tanárképző Főiskolán pedagógia szakon végzett, később gyógypedagógusi diplomát szerzett az ELTE-n.
Karrier: 1995-től a sályi Mozgásjavító Általános Iskolában dolgozik. Részt vett az ELTE UNESCO Információtechnológiai Pedagógiai Központ kutatási programjában, és helyi tantervet készített informatikai oktatásra sajátos nevelési igényű tanulók számára.
2022-től a Sályi Mozgásjavító Tagintézmény igazgatója.

Kondorné Sztojka Ágnes

Tanulmányok: Tanítói diplomáját a Bessenyei György Tanárképző Főiskolán szerezte, később pszichológia tanári diplomát és közoktatási vezető szakvizsgát tett.
Karrier: 2001-től igazgatóhelyettes, majd tagintézmény-vezető a kazincbarcikai Ádám Jenő Központi Általános Iskolában. Továbbképzéseken vett részt tanfelügyeleti szakértőként, pedagógiai szaktanácsadóként és közoktatásfejlesztőként.
Jelenleg az Aggteleki Általános Iskola és a Kazincbarcikai Pollack Mihály Általános Iskola igazgatója.

Koszta Péter

Tanulmányok: A Miskolci Egyetem Bölcsészettudományi Karán történelem szakon szerzett diplomát, majd labdarúgó szakedzői és testnevelő tanári diplomát a Semmelweis Egyetem Testnevelési és Sporttudományi Karán. Kiskora óta sportol, egyetemi évei alatt több csapatban is játszott.
Tanítás: 2000-től a putnoki Serényi László Általános Iskolában tanít és focizik.
Eredmények: Diákjai országos döntőbe jutottak atlétikában és labdarúgásban. Több labdarúgó-játékosa a hazai első osztályban játszott.
2019-től a Serényi László Általános Iskola igazgatója.

(Távolléte miatt, helyette a díjat Tamás Barnabás László, Putnok polgármestere vette át.)

Nagy Beatrix

Tanulmányok: Miskolci Egyetem Tanítóképző Főiskolai Kar (tanító szak, angol nyelv műveltségi terület), Eszterházy Károly Főiskola (angoltanár és -pedagógiatanár).
Karrier: Tanított Kecelen, Besenyőtelken, Vattán és 2009-től Bükkábrányban, ahol angol nyelvet oktat alsó és felső tagozaton. A diákönkormányzat patronáló pedagógusa, segíti a tanulók demokráciára és közéletre nevelését. Lelkiismeretes osztályfőnök, személyiségfejlesztésre fókuszál, állandó kapcsolatot tart a szülőkkel, és szívügyének tekinti a tehetséggondozást, tanítványai angol nyelvi versenyeken eredményesen szerepelnek. Évek óta közreműködik nyári táborok szervezésében és lebonyolításában.

Papp Istvánné

Tanulmányok: Nyíregyházi Bessenyei György Tanárképző Főiskola (matematika-fizika szak), kémia szakos tanári végzettség.
Karrier: 1982 óta dolgozik a kesznyéteni Móra Ferenc Általános Iskolában, 1986-tól igazgatóhelyettes, 1993-tól igazgató. Kesznyéten Község Képviselő-testületének tagja volt 1998-2019 között.
Jellemzők: Felelősségtudat, etikus magatartás, nyitottság, felkészültség és hitelesség.

Rózsa László

Karrier: Nyugalmazott igazgató, példaértékű pedagógusi pályafutás. Igazgatóhelyettesi és igazgatói megbízást kapott, az ongai általános iskola egyik legfényesebb korszakának alakítója és irányítója.
Jellemzők: Eltökéltség, kitartás, nyugodt természet, érdekfeszítő tanítási módszerek, diákok támogatása a tanulásban és felnőtté válásban.
Közel ötven éve van a pályán.

Szajkó Cintia

Tanulmányok: Történelem és etika szakos, jelenleg a Miskolci Egyetemen magyartanári mesterszakon és a Tokaj-Hegyalja Egyetem közoktatásvezetői képzésén tanul. Tervezi a neveléstudományi doktori iskola megkezdését.
Karrier: Több mint 5 éve dolgozik a Monoki Kossuth Lajos Általános Iskolában. Eredetileg történelem és etika szakos, de több tárgyat is tanít.
Jellemzők: Lelkesedés, tudás, diákokba vetett hit, szigorú és következetes kapcsolat a diákokkal, motivációs képesség.

Forrás: Minap.hu Fotók: Osztie Tibor

Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Kapcsolódó cikkek